نحوه کنترل سطح آب یا میزان آبگیری ماشین های لباسشویی

 نحوه کنترل سطح آب یا میزان آبگیری ماشین های لباسشویی

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

 

سطح آب یا میزان آبگیری در ماشین لباسشویی چگونه کنترل میشود؟

برق ورودی از ترمینال وارد کلید تایمر شده وفاز پس از تایمر به میکروسوئیچ رفته و سپس به هیدرواستات میرسد. هیدرواستات مانند یک کلید تبدیل دارای 3 کنتاکت است.

فاز وارد کنتاکت مشترک شده و چون یکی از دو کنتاکت دیگر در حالت عادی به کنتاکت مشترک متصل است، از طریق آن به شیر الکتریکی میرسد. نول هم پس از کلید تایمر به همه مصرف کننده ها داده میشود. به این ترتیب با روشن شدن ماشین، شیر الکتریکی نول خود را از کلید تایمر و فاز خود را از هیدرواستات دریافت داشته و همانگونه که در مبحث شیر الکتریکی ذکر شده، بوبین آن اهرم را جذب نموده و با کنار رفتن لاستیک شیطانک آب از شیر الکتریکی عبور نموده و وارد جاپودری شده و پس از حل نمودن پودر به مخزن فرعی میریزد.

معمولا از قسمت تحتانی مخزن فرعی شلنگی باریک به لوله ورودی هوای هیدرواستات بسته شده است. در اکثر ماشین ها این شلنگ از ورودی پمپ تخلیه گرفته شده و سطح آب در شلنگ تخلیه، مخزن فرعی و شلنگ هوای هیدرواستات در یک سطح بالا می آید. هوای شلنگ هیدرواستات مرتبا فشرده تر میشود (با بالا آمدن سطح آب) تا آنجا که قادر میشود پرده دیافراگم را به طرف بالا براند.

با بالا رفتن پرده دیافراگم ارتباط کنتاکت مشترک با کنتاکت مربوط به شیر الکتریکی قطع شده و این ارتباط بین کنتاکت مشترک با کنتاکتی که به موتور تایمر مرتبط است برقرار میشود.

به این ترتیب عمل آبگیری متوقف شده و موتور تایمر شروع به کار خواهد کرد. با چرخش موتور تایمر محور اصلی و توپی متصله به آن خواهند چرخید و سایر مراحل شستشو به ترتیب انجام میشود برروی بدنه هیدرواستات پیچ مخصوصی وجود دارد که که جهت تنظیم مقدار آب ورودی به ماشین است درواقع این پیچ، قدرت فنر پشت پرده دیافراگم را تضعیف یا تقویت میکند. از این رو متخصصین پس از ساخت و تنظیم هیدرواستات بر روی آن لاک میریزند تا به این ترتیب حساسیت موضوع را بیان کنند.

در صورت گردش پیچ به چپ یا راست، مقدار آب ورودی به ماشین تغییر خواهد کرد.

 

7 نظر

  1. سلام خسته نباشید خیلی عالی بود زکات علم نشر ان است

  2. سلام اگه لباسشویی تو مرحله آبگیری اولیه گیر کنه و همینجوری آب وارد مخزن کنه و به مرحله بعد نره مشکل از هیدرواستاته؟

  3. سلام
    یک دستگاه لباسشویی استوک دارم
    وقتی شروع به ابگیری میکنه ,بعد از 30 ثانیه شروع به تخلیه میکنه
    البته اینو بگم که اب رو قطع نمیکنه,بلکه باز میمونه و مستقیم تخلیه میکنه.
    ممنون میشم کمکم کنید.

  4. در ادامه توضیح قبلی اضافه کنم که زمانی که شیلنگ تخلیه بالا باشد,ارور عدم تخلیه میزند,شیلنگ رو پایین میذاریم در عین آبگیری شروع به تخلیه میکند.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!