ترانسفورماتور ولتاژ Voltage Transformer

آشنایی با ترانسفورماتور ولتاژوتفاوت بین ترانسفورماتور ولتاژ و جریان

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

 

ترانسفورماتور ولتاژ یا Voltage Transformer  که اصطلاحا به آن (PT/ (VT میگویند، ترانسفورماتور خاصی است که اولیه ای با ولتاژ زیاد و ثانویه ای با ولتاژ کم دارد. توان نامی این ترانسفورماتور بسیار کم است، و تنها هدف آن فراهم کردن نمونه ای از ولتاژ سیستم قدرت برای دستگاه های اندازه گیری و کنترل است.

از آنجایی که ترانسفورماتور ولتاژ به منظور نمونه گیری ولتاژ به کار میرود، باید بسیار دقیق باشد تا موجب اعوجاج ولتازهای واقعی نشود.

ترانسفورماتورهای ولتاژ از لحاظ دقت در کلاسهای مختلفی ساخته میشوند و هنگام خرید باید با توجه به دقت مورد نیاز در اندازه گیری به این کلاس ها توجه کرد.

دوسر خروجی ترانس ولتاز برخلاف ترانس جریان، هیچگاه نباید اتصال کوتاه شود.

 

تفاوت بین ترانسفورماتورهای ولتاژ (PT) و جریان (CT) :

1- ترانسفرماتور ولتاژ را میتوان ترانسفورماتوری موازی دانست که مدار ثانویه آن باز است در حالیکه ترانسفورماتور جریان را میتوان ترانسفورماتوری متوالی دانست که در شرایط مجازی اتصال کوتاه قرار دارد.

2- جریان اولیه در ترانسفورماتور جریان مستقل از مدار ثانویه است در حالیکه جریان اولیه در ترانسفورماتور ولتاژ به بار ثانویه بستگی دارد.

3- در کارکرد معمول که ولتاژ خط تقریب ثابت است چگالی شار و بنابراین جریان تحریک ترانسفورماتور ولتاز تنها در گستره محدودی تغییر میکند در حالیکه جریان اولیه و تحریک ترانسفورماتور جریان در گستره وسیعی تغییر میکند.

4- به ترانسفورماتور جریان که متوالی با خط است ولتاژ کوچکی اعمال میشود و از آن جریان کامل خط میگذرد در حالیکه ولتاژ کامل خط به ترانسفورماتور ولتاژ اعمال میشود.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!