آموزش چگونگی لوله کشی کولرگازی های اسپیلت

نحوه لوله کشی کولرهای گازی اسپیلت

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

عملیات لوله کشی مبرد :

قبل از عملیات لوله کشی باید سه اصل مهم زیر را رعایت نمود

خشک بودن داخل لوله ها

هوا و رطوبت نباید وارد لوله های مبرد شود زیرا موجب صدمه دیدن کمپرسور و تجهیزات حساس سیستم میشود.

 

تمییز بودن داخل لوله ها

گرد و غبار و ذرات ریز نباید وارد لوله های مبرد شود زیرا موجب گرفتگی سیستم شده و به مرور زمان موجب بروز مشکلات زیادی میشود

محکم بودن اتصالات

اتصالات، مخصوصا اتصالات پیچی باید محکم نصب شوند، زیرا در غیر این صورت بیشترین موارد نشتی از همین قسمت ها می باشد.

آماده سازی و نصب لوله ها :

ابتدا فاصله بین یونیت خارجی و داخلی را به دقت اندازه گیری کنید. میتوانید ابتدا روی دیوارها را با استفاده از مداد و خط کش، خط کشی کرده و سپس با قرار دادن متر روی خطوط کشیده شده که مشخص کننده محل عبور لوله ها می باشند، فاصله های غیر مستقیم را اندازه گیری کنید.

در هنگام برش لوله 10% بیشتر از فاصله اندازه گیری شده لوله را برش دهید. لوله را با زاویه صفر درجه ببرید. برش زاویه دار، محدب و یا مقعر باعث بروز نشتی گاز مبرد خواهد شد.

از لوله بر دیسکی در خصوص برش لوله های مسی استفاده کنید. استفاده از اره آهن بر برای برش لوله علاوه بر دندانه دار شدن مقطع لوله باعث نفوذ براده و پلیسه داخل لوله میشود.

لازم به ذکر است هنگام استفاده از لوله بر دیسکی ، از روغن استفاده نکنید. از ابزار مناسب جهت برطرف کردن پلیسه در مقطع لوله استفاده کنید. حتما مطمئن شوید که پلیسه داخل لوله نفوذ نکند. جهت پرهیز از نفوذ پلیسه در زمان پلیسه گیری لوله را سر پایین بگیرید و یا با پرکردن لوله با یک پارچه تمییز پلیسه گیری را انجام دهید و سپس پارچه را با احتیاط و به صورت سرپایین خارج کنید.

هشدار:

در صورت نفوذ پلیسه و لراده لوله مسی در داخل سیستم کمپرسور و سایر قطعات موجود در مدار تبرید، دستگاه دوچار مشکل اساسی خواهد شد.

وجود پلیسه سر لوله ها باعث نشت گاز خواهد شد. پس از بریدن لوله و برطرف کردن پلیسه داخلی ، ابتدا مهره برنجی را از لوله رد کرده و سپس توسط لاله کن ، سر لوله را لاله کنید.

نکته :

میزان بیرون آمدگی لوله از سطح قالب ابزار حدود 0.5 میلیمتر برای R22 می باشد. برای اطمینان از عدم نشتی باید سر لوله یکنواخت، صاف و بدون ترک باشد. در صورت استفاده از گاز R410a برای لاله زنی از ابزار مخصوص استفاده شود.

برای اتصال بهتر، مهره را روی لوله زبانه دار به طور مستقیم قرار دهید و در لحظه اول مهره اتصال را بدون فشار ببندید تا کامل جفت شوند. پس از سفت کردن مهره توسط دست به کمک دو آچار معمولی و آچار ترک مهره را سفت کنید.

مطمئن شوید قبل از بستن مهره اتصال، محل مشخص شده با گریس مخصوص کاملا چرب شده باشد، زیرا باعث جلوگیری از نشت گاز میشود.

تذکرات مهم :

در ابتدای لوله های ارتباطی یونیت داخلی و سپس یونیت خارجی را وصل کنید. قبل از زبانه کشی لوله، مهره اتصال را فراموش نکنید. مجموعه لوله را از قسمت اتصالی به یونیت داخلی تا قسمتی که وارد سوراخ دیوار میشود به صورت کامل نوارپیچ کنید.

حداکثرطول مجازلوله به صورت افقی بین یونیت خارجی و داخلی 10 متر می باشد.

حداکثر ارتفاع مجاز لوله به صورت عمودی بین دو یونیت داخلی و خارجی 5 متر می باشد.

فروش ویژه لوله مسی

خرید و فروش کلی و جزئی انواع لوله مسی و لوله مویی

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید

02165258666

09125136121

DSC_0049

DSC_0055

Untitled-1

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!