نحوه شارژ گاز مبردجدید با مبرد قدیمی درسیستم تبرید

اطلاعاتی درمورد جایگزینی گازهای مبرد درسیستم تبرید

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

جهت جایگزین کردن مبرد جدید با مبرد قدیمی در سیستم تبرید به نکات زیر توجه کنید:

مشکل اصلی در تعویض مبرد، روغن موجود در کل مدار است. با شارژ ازت نمیتوانید روغن را بشویید. برای شستن روغن به ماده ی حلال روغن نیاز است.

روش استاندارد برای تمیزکردن روغن باقیمانده در مدار به شرح زیر است:

  • مبرد موجود در مدار را ریکاوری کرده و در سیلندرهایی نگه دارید.
  • روغن موجود در کارتر کمپرسور را تا آنجایی که امکان دارد تخلیه کنید.
  • روغن مصنوعی مناسب با مبرد جدید را درون کارتر بریزید.
  • سیستم را وکیوم کنید.
  • مبرد قدیمی را شارژ کنید.
  • سیستم را روشن کنید تا مبرد و روغن مصنوعی در مدار گردش کنند. چون روغن مصنوعی دارای الکل است، قدرت شستشو دارد و به مرور روغن جدید با روغن باقیمانده مخلوط شده و به کارتر می آید.
  • روغن آلوده کارتر را تخلیه کنید.
  • مراحل 3 تا 7 بالا را چند بار تکرار کنید.
  • مایعاتی در بازار وجود دارد که آلودگی روغن را با تغییر رنگ نشان میدهند. با کمک این مواد چک کنید که آخرین روغن در کارتر چه وضعیتی دارد. درصورتی که آلودگی ندارد به مرحله ی 10 بروید، در غیر این صورت مراحل بالا را تکرار کنید.
  • مبرد قدیمی را از مدار ریکاوری کنید.
  • فیلتر، شیر انبساط را تعویض کنید.
  • روغن جدید در کمپرسور بریزید.
  • سیستم را وکیوم کنید.
  • مبرد جدید را شارز کنید.
  • سیستم را روشن کنید.

 

 

کمپرسور با مبرد قدیم و روغن مصنوعی کار میکند و روغن های معدنی باقیمانده را به کمپرسور می آورد. زمان کار کمپرسور باید کوتاه باشد تا آلودگی به آن صدمه نزند. ازطرف دیگر چون اکثر روغن مصنوعی است، آلودگی کم و کمتر میشود وبعد از چندبار تکرار ، روغن معدنی عملا از مدار خارج میشود. (این کار زمان بر و هزینه بر است و راه موثر دیگری ندارید)

فیلتر و شیر انبساط حتما باید تعویض شود.

تعویض مبرد و کمپرسور باید باظرفیت سیستم سازگار باشد ⇐ برای مثال:

سیستم قدیمی در شرایط کاری ظرفیت برودتی معادل 20kW دارد، بنابراین کمپرسور جدید هم باید ظرفیت 20kW را با مبرد جدید داشته باشد. اگر کوچکتر باشد ظرفیت نمیگیرید و اگر بزرگتر باشد احتمال برگشت مایع را خواهید داشت و ازطرفی کاندنسر کوچک خواهد بود.

* پس دقت کنید که کمپرسور جدید با مبرد جدید باید ظرفیت قدیمی را بدهد.

* شیر انبساط هم باید با ظرفیت کمپرسور و مبرد جدید سازگار باشد.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!