آشنایی با مفهوم هارد استارت یا کیت راه انداز کمپرسور تک فاز ونحوه عملکرد آن

هارد استارت یا کیت راه انداز کمپرسور تک فاز چیست؟

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

 

در سیستم های ایر کاندیشن که در آنها از کمپرسورهای رفت و برگشتی که از شیر انبساط (TXV) به جای کپیلاری تیوب استفاده

میشود، زمان خاموش شدن کمپرسور در شرایط نرمال آب و هوایی ، فشار دیسچارج تقریبا تا حوالی 150 پی.اس.ای افت کرده و

فشارساکشن تا حوالی 100 پی.اس.آی افزایش پیدا میکند و بعد از خاموش شدن کمپرسور توسط ترموستات ، بین قسمت پر فشار و

کم فشار سیستم تعدل فشار برقرار نمیشود.

اما در سیستمهایی که در آنها از کپیلاری تیوب استفاده میشود، به دلیل اینکه مسیر همواره باز است، این فشارها (فشار قسمت

دیسچارج و فشار قسمت ساکشن) بعد از خاموش شذن کمپرسور تقریبا در یک لول قرار میگیرند.

همچنین مسئله لول شدن و متعادل شدن گاز همواره در کمپرسورهای اسکرال اتفاق خواهد افتاد. همانطور که در ابتدای بحث گفته

شد، این مشکل یعنی متعادل نشدن گاز در دو سمت، در کمپرسورهای رفت و برگشتی (سیلندر پیستونی) که دارای TXV (اکسپنشن

والو) هستند نمود پیدا میکند.

در این مدل سیستم ها ( که فشار دو طرف در تعادل نیست ) جهت استارت کمپرسور بعد از خاموش شدن از تجهیزاتی به نام کیت راه

انداز Hard Start Kit استفاده میشود.

این کیت های راه انداز با خازن رانینگ کمپرسور موازی شده و در لحظه استارت کمپرسور ظرفیت خازن رانینگ را تا 300% جهت ایجاد

یک شک فازی (برای کمک به روشن شدن کمپرسور) افزایش میدهد.

به محض از جا کنده شدن و استارت و شروع به کار کمپرسور، این کیت راه انداز خود را از مدار خارج میکند.

این کیت های راه انداز در دو مدل 2 سیم (متداول و مرسوم در بازار ایران) و 3 سیم ، موجود می باشند که در مدل 2 سیم ، سیم ها

به پایه های R , S کمپرسور تک فاز و در مدل 3 سیم، به پایه های R , S , C کمپرسور وصل میشوند.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!