وضعیت های مختلف نورهای صفحه ی دیجیتال LED

حالتهای مختلف نورهای صفحه ی دیجیتالLED

 سایت www.defrost.ir  مرجع ارورها و خطاهای لوازم خانگی

1) حالت چشمک زن:

این سیگنال تنها در زمانی که دسته انتخاب وضعیت درموقعیت حداکثر توان (chimney sweep) قرار داشته باشد مشاهده میشود.

اگر علی رغم چرخش دسته به وضعیت حداکثرتوان و پس از گذشت چندثانیه سیگنال زرد چشمک زن مشاهده نشد بدین معنی است که دستگاه هنوز در این وضعیت قرارنگرفته است و لازم است تا برق دستگاه را یکبار خاموش و روشن کنید تا دستگاه در وضعیت حداکثر توان قرارگیرد و LED به رنگ زرد چشمک زن درآید.

2) به صورت ثابت روشن:

این سیگنال در زمان وجود مشکل در NTC آبگرم مصرفی ( زمانیکه دسته انتخاب وضعیت در قسمت وسط قرار گرفته باشد یا اینکه در حالت تابستانی قرارگرفته ولی شیر آب مصرفی بسته باشد) مشاهده خواهد شد.

دستگاه در این حالت (وجود مشکل در NTC آبگرم مصرفی) به عملکرد خود ادامه میدهد ولی کنترلی بر دمای آبگرم مصرفی ندارد و دمای آب مطابق NTC مدار گرمایش تنظیم خواهد شد.

اگر نور LED در این وضعیت قرار گرفته باشد به محض رفع مشکل بلافاصله LED شرایط عادی عملکردی یعنی سبز چشمک زن با فرکانس 1ثانیه روشن و 5 ثانیه خاموش را نمایش خواهد داد.

سایت دیفراست مرجعی برای تعمیرکاران لوازم خانگی

 

3) چشمک زن سریع:

این سیگنال تنها در زمانی که دسته انتخاب وضعیت در حالت زمستانی و پتانسیومتر مدار گرمایشی در محدوده خود تنظیم دستگاه (سیستم سارا) قرارگرفته باشد مشاهده میشود.

4) به صورت ثابت روشن:

این حالت در زمانی که شوفاژ روشن باشدو دستگاه شرایط عادی عملکردی را داشته باشد مشاهده میشود.

 

_ ) وضعیت های مختلف نور قرمز:

1)چشمک زن با فرکانس 0.5 ثانیه روشن 0.5 ثانیه خاموش:

این سیگنال تنهادر زمان وجود اشکال در کلید حرارتی ویا عملکرد آن به دلیل رسیدن دمای آن به 102 درجه مشاهده میشود.( پس از آن که عیب را برطرف کردید برای قرار دادن دستگاه در شرایط عادی عملکردی لازم است تا دستگاه را یکبار RESET کنید.)

2) به صورت ثابت روشن:

این سیگنال به مفهوم آن است که به دلایلی عملکرد شوفاژ به مشکل برخورده و برای ایمنی بیشتر دستگاه بلوکه شده است که این موارد عبارتند از:

_ به دلیل عدم عملکرد الکترود جرقه زن و روشن نشدن مشعل

_ الکترود جرقه زن عمل کرده ولی شعله توسط الکترودحسگر حس نشده است و بنابراین قطع شیر گاز توسط برد صادر شده است.

_ وجود اشکال در NTC مدار گرمایش (سنسور)

_ وجود مشکل در ترموستات دود ویا عملکرد آن به دلیل عدم تخلیه مناسب محصولات احتراق

_ پس از گذشت 10 دقیقه از وجود مشکل در کلید ایمنی فشاردودکش و یا عدم عملکرد معمول آن به دلیل تخلیه نامناسب محصولات احتراق

_ پس از گذشت 10 دقیقه از وجود مشکل در کلید ایمنی حداقل فشار آب ویا عدم عملکرد معمول آن به دلیل افت فشار آب در مدارگرمایش

www.defrost.ir


پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!