نکات مهم در انتخاب پکیج

نکات مهم در انتخاب پکیج

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

1- انتخاب متناسب با نیاز :

تا زیر بنای 150 متر توان پکیج 26 کیلو وات ، از زیر بنای 150 تا 240 متر توان پکیج 28 کیلو وات و از زیر بنای 240 متر تا 400 متر توان پکیج 35 کیلو وات.

2- ملاحظه ی دودکش :

در طبقات آخر آپارتمان به دلیل اینکه طول عمودی لوله دودکش ساختمان کمتر از 3 متر است حتما می بایست پکیج فن دار نصب گردد اما در طبقات زیرین در صورتی که طول افقی لوله دودکش کم باشد (کمتر از 1 متر) میتوان از پکیج بدون فن استفاده کرد و از صدای فن پکیج به خصوص در زمستان در امان بود. هرچند برای ایمنی از گازهای سمی احتراق، بهتر است از پکیج های فن دار به ویژه با دودکش دوجداره استفاده شود.

توجه :

چنانچه به هر دلیل امکان استفاده از پکیج های فن دار نبود، می بایست پکیج مجهز به سنسور حرارتی دودکش باشد. این سنسور با دریافت علایم حرارتی دودکش، انسداد و گرفتگی دودکش را آشکار کرده و خاموش میشود.

3- توجه به مبدل حرارتی محل :

درصورتی که گرمایش ساختمان، ازکف باشد بهتر است از پکیج های کندانسینگ استفاده گردد تا مصرف گاز پکیج کتر گردد و یا در صورتی که از فن کوئل برای گرمایش استفاده میشود بهتر است از پکیج منبع دار استفاده شود، تا در زمان استفاده آبگرم مصرفی فن کوئل ها باد سرد نزنند.

4- توجه به آبگرم مصرفی :

چنانچه به آبگرم فراوان نیاز دارید(برای بیش از یک حمام) بهتر است از پکیج های مخزن دار یا پکیج با قدرت حرارتی بالاتر از 31 کیلووات استفاده کنید.

5- پکیج دیواری یا زمینی :

چنانچه ظرفیت حرارتی زیادی از پکیج انتظار دارید (معمولا برای آپارتمان های با بیش از 300 متر مربع) بهتر است از پکیج های زمینی استفاده کنید. در هر صورت اولویت با پکیج های دیواری می باشد چرا که بسیار کم مصرف تر و دارای عمر طولانی تری نسبت به پکیج های زمینی و پکیج های مخزن دار هستند.

6- مبدل های پکیج :

امروزه به دلیل املاح زیاد آب در ایران علی الخصوص شهرهایی مانند قم و یزد استفاده از پکیج های دو مبدله خیلی بهتر می باشد، پکیج های تک مبدله پس از چند سال رسوب میگیرند و بازده آنها پایین می آید.

7- خدمات پس از فروش :

پکیج را از شرکتی خریداری کنید که دارای اعتبار و حسن شهرت بوده و توان خدمات پس از فروش حرفه ای را داشته باشد.همچنین کارخانه سازنده پکیج توان پشتیبانی بلندمدت از قطعات پکیج های تولیدی خود را داشته باشد. پکیج های خوب دارای گارانتی 2 تا 3 سال هستند. بهترین پکیج های خارجی موجود در ایزان مربوط به شرکت های ایتالیایی میباشد . مع الوصف امروزه شرکت های داخلی توانمندی قابل قبولی برای ساخت پکیج پیدا کرده اند.

8- خطا نمایی پکیج :

پکیج هایی طراحی شده اند که دارای سیستم عیب یاب اتوماتیک با کد می باشند. حسن این قابلیت در عیب یابی سریع حتی توسط کاربر معمولی می باشد. چنین پکیجی که دارای عیب یاب مجهز به سنسورهای کنترل عملکرد است، خطاهای عملکرد را به صورت کدهای مشخص در مانیتور پکیج نمایش می دهد و کاربر یا سرویسکار با مراجعه به دفترچه راهنمای پکیج متوجه نوع عیب میگردد.

9- فیلترها :

در راه اندازی پکیج نصب چند فیلتر به افزایش طول عمر مفید دستگاه کمک میکند.

  • فیلتر گاز :

نصب فیلتر گاز مناسب بر روی شیر گاز پکیج، از ورود ذرات معلق در گاز شهری به پکیج جلوگیری میکند و باعث بالا رفتن طول عمر شیربرقی گران قیمت پکیج میگردد. این شیر وظیفه کنترل جریان گاز را بر عهده دارد.

  • محافظ برق :

نصب محافظ برق از آسیب برد الکترونیکی پکیج جلوگیری میکند. برد الکترونیکی پکیج یکی دیگر از اجزای گران قیمت پکیج است و به راحتی با نوسان برق آسیب می بینند.

  • سختی گیر آب :

با توجه به سختی بالای آب لوله کشی و جلوگیری از رسوب گذاری در کویل پکیج ، استفاده از یک سختی گیر در مسیر آب ورودی به پکیج الزامی است.

 

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!