نکاتی که باید هنگام جایگزین کردن مبرد جدید با مبرد قدیمی در سیستم تبرید رعایت شود

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

برای عضویت در کانال تلگرام ما ؛ روی نوشته زیر کلیک نمایید

(کافی است برنامه ی تلگرام را روی کامپیوتر خود نصب نمایید تا با کلیک روی نوشته ی زیر مستقیما به کانال تلگرام ما بپیوندید)

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

defrostgrop@

 

 

 

جایگزینی مبردها :

جهت جایگزین کردن مبرد جدید با مبرد قدیمی در سیستم تبرید به نکات زیر توجه کنید :

مشکل اصلی در تعویض مبرد روغن موجود در کل مدار است. با شارژ ازت نمی توانید روغن را

بشورید.

برای شستن روغن به ماده ی حلال روغن نیاز دارید. روش استاندارد برای تمیز کردن روغن باقیمانده

در مدار به شرح زیر است :

1- مبرد موجود در مدار را ريكاوري كرده و در سيلندر هايي نگه داريد.

2- روغن موجود در كارتر كمپرسور را تا آنجايي كه امكان دارد تخليه كنيد.

3- روغن مصنوعي مناسب با مبرد جديد را درون كارتر بريزيد.

4- سيستم را وكيوم كنيد.

5- مبرد قديمي را شارژ كنيد.

6- سيستم را روشن كنيد تا مبرد و روغن مصنوعي در مدار گردش كنند. چون روغن مصنوعي داراي

الكل است ، قدرت شستشو دارد. به مرور روغن جديد با روغن باقيمانده مخلوط شده و به كارتر مي آيد.

7- روغن آلوده كارتر را تخليه كنيد.

8- مراحل 3 تا 7 بالا را چند بار تكرار كنيد.

9- مايع هايي در بازار هست كه آلودگي روغن را با تغيير رنگ نشان مي دهند. با كمك اين مواد

چك كنيد كه آخرين روغن در كارتر چه وضعيتي دارد. در صورت كه آلودگي ندارد به مرحله 10 برويد،

در غير اينصورت مراحل بالا را تكرار كنيد.

10 – مبرد قديمي را از مدار ريكاوري كنيد.

11- فيلتر ، شير انبساط را تعويض كنيد.

12- روغن جديد در كمپرسور بريزيد.

13- سيستم را وكيوم كنيد.

14- مبرد جديد را شارژ كنيد.

15- سيستم را روشن كنيد.

كمپرسور با مبرد قديم و روغن مصنوعي كار مي كند و روغن هاي معدني باقيمانده را به كمپرسور

مي آورد. زمان كار كمپرسور بايد كوتاه باشد تا آلودگي به آن صدمه نزند. از طرف ديگر چون اكثر

روغن مصنوعي است، آلودگي كم و كمتر مي شود و بعد از چند بار تكرار ، روغن معدني عملا از

مدارخارج مي شود. همانطور که گفته شد، اين كار زمان و هزينه دارد و راه موثر ديگري نداريد.

فيلتر و شير انبساط حتما بايد تعويض شود . تعويض مبرد و كمپرسور بايد سازگار با ظرفيت

سيستم باشد. با عدد توضيح مي دهم. فرض كنيد سيستم قديمي در شرايط كاري ظرفيت برودتي

معادل 20kW را دارد. كمپرسور جديد بايد ظرفيت 20kW را با مبرد جديد داشته باشد ، اگر كوچكتر

باشد، ظرفيت نمي گيريد و اگر بزرگتر باشد، احتمال برگشت مايع خواهيد داشت و از طرف ديگر

كاندنسر كوچك خواهد بود.

 

بايد دقت كنيد كه كمپرسور جديد با مبرد جديد بايد ظرفيت قديمي را بدهد.

شير انبساط هم بايد با ظرفيت كمپرسور و مبرد جديد سازگار باشد.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!