نکاتی دررابطه با جدول حذف مبردهای متنوع ازسیستم های تهویه مطبوع

نکاتی دررابطه با جدول حذف مبردهای متنوع ازسیستم های تهویه مطبوع

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

 

در اینجا 10 پیشنهاد و فاکنور مهم که شما را در تصمیم گیری کمک خواهد کرد، ارائه میگردد :

  • جدول حذف تدریجی مبردها از تولید و به کار گیری در سیستمهای تهویه مطبوع در تصمیم و انتخاب شما در سیستم سرمایشی فعلی و آینده ی شما اثر میگذارد.

  • با برنامه حذف مبردها، انتظار از سیستم های تهویه مطبوع افزایش خواهد یافت. اگر شما یک سیستم تهویه مطبوعی را امروز خریداری میکنید، شاید تا سال 2024 کارایی داشته باشد به ویژه اگر در شرایط خوب کاری مورد استفاده قرار گرفته و ملاحظات مربوط به آن رعایت گردد.

  • مبردها از لحاظ کاری دارای دسته بندی ایمنی هستند. مبردها مواد شیمیایی هستند که برای انتقال حرارت در یک سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار میگیرند. مبردها گرما را طی عمل تبخیر در دما و فشار پایین جذب کرده و طی عمل تقطیر در فشار و دمایی بالاتر آن را آزاد میسازند.

  • راندمان وظیفه ای است که برعهده سیستم است نه مبرد، راندمان چیلر تابعی از اجزاء آن است. (کمپرسور،کندانسور،اواپراتورو…)

  • مبردهای سبز برای شاخص های LEED ، مبردهایی که در تجهیزات تهویه مطبوع مورد استفاده قرار میگیرند، میتوانند دور نمایی از شاخص های مدیریت طراحی انرژی و محیط زیست LEED را ترسیم کنند.

  • مبردهای HFC-134a و HFC-407C و HFC-410A مبردهایی کارا و در دسترس برای آینده ای قابل پیش بینی خواهند بود. مبردهای نام برده دارای سمیت پایین و عدم انتشار اشتعال هستند. همچنین این مبردها دارای تاریخ منع استفاده نیستند چون ماده کلر در ترکیب آنها موجود نیست و سبب تخریب لایه ازن نمی شوند.

  • مبرد HCFC-22 هنوز در مقیاس گسترده مورد استفاده قرار میگیرداما در آینده با کاهش استفاده مواجه خواهد شد. در حالیکه در حال حاضر مبرد HCFC-22 به طور عمومی و فراگیر در جهان مورد استفاده قرار میگیرد، بعد از سال 2010 تجهیزات تاسیساتی نمیتوانند از این مبردها استفاده نمایند.

  • مبرد HCFC-123 برای تجهیزات جدید تا سال 2020 قابل استفاده خواهد بود. این مبرد منحصرا در چیلرهای فشار منفی سانتریفیوژ جایگزین مبرد CFC-11 شده است.

  • مبردهای پاک و سبز امروزه برای سیستم های بزرگ و کوچک در اختیار قرار دارند. طراحی سیستم های سرمایشی بزرگ، چه چیلرهای سانتریفیوژ فشار مثبت و چه چیلرهای اسکرو براساس خواص و ویژگی های مبردهای سازگار با محیط زیست مانند HFC-134a و HFC-407C انجام میشود. همچنین در سیستم های کوچک ، سیستم های کمتر از ton-Ref100 مبرد HFC-410A مهمترین جایگزین برای HCFC-22 شده است.

  • باید چاره ای اندیشید. عمر کاری سیستم های تهویه مطبوع ساختمان ها، هزینه تعمیر و نگهداری آنها و هزینه تعویض آنها، تمام فاکتورهای مهمی هستند که خارج شدن مبردهای HCFC را از گردونه سیستم های تهویه مطبوع به موضوع بسیار جدی و حیاتی تبدیل میکنند. بهترین تدارک و تمهیدی که میتوان برای آینده در نظر گرفت، این است که فهرستی از انواع مبردهای مورد استفاده در سیستم های تهویه مطبوع را تهیه نموده و تعیین کرد که کدام یک بایستی از به کارگیری در سیستم ها منع و کدام یک به تناوب جایگزین مبردهای قدیمی می شود.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!