نحوه تست وبررسی صحت عملکرد قطعات یخچال الکترواستیل مدل esa27

نحوه تست و چگونگی صحت عملکرد قطعات یخچال الکترواستیل مدل esa27

سایت دیفراست www.defrost.ir بانک اطلاعات تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

 

تست و صحت عملکرد قطعات در مدل esa27 :

1)ابتدا دوشاخه را از پریز جدا می نماییم تا دستگاه خاموش گردد

2)دوشاخه را به پریز متصل می نماییم و بلافاصله کلیدهای lock و amb.temp را همزمان (هردو کلید را باهم ) پنج بار فشار میدهیم. مهم است این بند به صورت بسیار سریع از لحظه اتصال دوشاخه به پریز و فشردن دو کلید به طور همزمان صورت پذیرد

3)بعد از فشردن کلیدهای بند 2 بایستی چراغهای برد دیجیتال روشن گردند

4)برای تست سنسور فریزر کلید super cool را فشار میدهیم، در برد دیجیتال در قسمت دمای یخچال دمای مشاهده شده توسط سنسور محیط فریزر نشان داده میشود. واضح است که این دما باید با دمای محیط فریزر مطابقت نماید که صحت عملکرد سنسور را نشان میدهد.

5)برای تست سنسور یخچال کلید vaction را فشار میدهیم که در قسمت دمای یخچال در برد دیجیتال دمای مشاهده شده نشان داده میشود.

6)برای تست سنسور محیط (بر روی main board میباشد ) کلید lock رافشار میدهیم . همانند بند 4 صحت عملکرد تست میشود

7)جهت تست سنسور اواپراتور کلید free temp را فشار میدهیم. همانند بند 4 صحت عملکرد تست میشود. دمای این سنسور باید اغلب سردتر از دمای سنسور فریزر باشد.

8)جهت تست دمپر کلید AMB رافشار میدهیم در این حالت در برد نمایشگر در قسمت دمای فریزر 16 و در قسمت دمای یخچال 00 نمایش داده میشود در این حالت دمپر به میزان 30% باز میشود.

9)جهت تست فن اواپراتور مجدد کلید AMB را فشار میدهیم. در این حالت در برد نمایشگر در قسمت دمای فریزر 26 و در قسمت دمای یخچال دور فن (تقریبا150) نمایش داده میشود.

10)جهت تست فن کندانسور مجدد کلید AMB را فشار میدهیم. در این حالت در برد نمایشگر در قسمت دمای فریزر 36 و در قسمت دمای یخچال دور فن (تقریبا120) نمایش داده میشود.

11)جهت تست المنت میله ای مجدد کلید AMB را فشار میدهیم. در این حالت در برد نمایشگر در قسمت دمای فریزر 46 و در قسمت دمای یخچال 00 نمایش داده میشود. در این حالت المنت گرم میشود و از آن جریان عبور میکند.

12)جهت تست المنت دوم مجدد کلید AMB را فشار میدهیم. در این حالت در برد نمایشگر در قسمت دمای فریزر 56 و در قسمت دمای یخچال 00 نمایش داده میشود. این تست در دستگاه های فعلی بی اثر میباشد.

13)جهت تستکمپرسور مجدد کلید AMB را فشار میدهیم. در این حالت در برد نمایشگر در قسمت دمای فریزر 66 و در قسمت دمای یخچال 00 نمایش داده میشود. در این حالت کمپرسور استارت خورده و روشن میشود.

8 نظر

  1. برنامه فریزر الکترو استیل مختل شد لطفا برنامه تنظیم دما را توضیح دهید مثلا L1 یا L2 یا L3برای چه میباشد

    • درود
      یخچال را از برق کشیده و بعد از نیم ساعت مجدد به برق بزنید و برنامه را مجددا تنظیم کنید.

  2. با سلام یه یخچال es27 دازم مدتیه دمای فریزر تا +10 بالا میاد بعد دوباره میره رو -16 با این روشی که اینجاست تست کردم سنسور اواپراتور دمای -24 رو نشون میده درحالی که دمای فریزر +17 وفریزر نیم ساعت از بیرون بوده و درش هم باز بوده حالا آیا ایراد از این سنسوره که دما بالا میره یا ایراد از برده اگه ایراد از سنسوره اواپراتور مدل سنسور جیه که تهیه کنم در ضمن شما نوشتید المنت با فشار دادن کلید AMB ونمایش عدد 46 گرم میشه ولی یخچال من رو 56 گرم میکنه .ممنون از لطفطون بخاطر وقتی که میزارید.

  3. یخچال الکترو استیل قسمت فریزر رو باز کردم برفک بسته و فک کنم اب نمیکنه مشکلش از کدوم قطعه است

  4. سلام وقت بخیر،یه یخچال الکترول استیل مدل es27 دارم که از برق کشیدمش با دشتمال تمیزش کردم
    وقتی زدم به برق فریزش خنک می کنه انایخچالش اصلا خنک نمی کنه،ممنون میشم راهنماییم کنید

  5. محمدامین بدیریان

    سلام.وقت بخیر.یخچال فریزر بدون برفک الکترواستیل دارم مدتیه که فریزرش عالیه ولی یخچال گرمه چکارش کنم

    • درود
      احتمالا مشکل دیفراست یا برفک زدایی دارد.
      المنت، ترموفیوز، ترمودیسک و تایمر دیفراست چک شود.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!