معرفی کنوکتور (کنوکتور بخار)، ویژگی ها و نحوه عملکرد آن

معرفی کنوکتور (کنوکتور بخار)، ویژگی ها و نحوه عملکرد آن

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

 

 

کنوکتور

کنوکتور

 

کنوکتور : کنوکتور بخار

به طور کلی کنوکتور یک مبدل گرمایی می باشد که بر پایه انبساط و حرکت طبیعی هوای داغ اطراف اطراف آن برای انتقال گرما در فضایی که میخواهیم گرم کنیم کار میکند.

بنابراین علت نامگذاری کنوکتورها نوع انتقال حرارت آنها به طریق جابه جایی (convection) می باشد.

نحوه کارکرد کنوکتور :

کنوکتور با استفاده از یک منبع گرمایی یک جریان جابه جایی ایجاد میکند، این جریان جابه جایی هوای گرم اطراف کنوکتور را در فضایی که میخواهیم گرم کنیم به گردش در می آورد. این گردش هوا تا خاموش شدن دستگاه و یا رسیدن دمای محیط به دمای قسمت گرم کننده کنوکتور ادامه می یابد.

ویژگی های کنوکتور :

معمولا این اشتیاه بین عموم رایج است که هر وسیله ی گرم کننده ای که جریان گرمایی ایجاد میکنند را کنوکتور (convector heater ) می گویند. کنوکتور قسمت های محافظی دارد که اجازه نمی دهن قسمت های گرم کننده اصلی به هیچ وجه نمایان شوند. این نحوه طراحی و در نتیجه آن امنیت ایجاد شده در برابر سوختگی های احتمالی یکی از مزایای اصلی کنوکتورها برای استفاده در منازل به شمار میرود. همچنین عدم وجود فن و کاهش سرو صدا از دیگر مزایای کنوکتور است. لذا تفاوت اصلی کنوکتور و رادیاتور در نمایان یا پنهان بودن قسمت گرم کننده اصلی می باشد، اگر وسیله گرم کننده اصلی نمایان باشد پخش کننده حرارتی را رادیاتور می نامیم.

Vulcano Radiator :

از بین شرکت های تولیدکننده کنوکتور ، شرکت آمریکایی Vulcano Radiator انتخاب گردید.

این شرکت در سال 1926 میلادی با تولید finned-tube های جدید تاسیس شد و خیلی زود به دلیل مزایای زیاد این محصول، استفاده از آن در ماشین های آمریکایی گسترش یافت.

در سال 1984 به گروه تجاری Mestek ملحق گردید. هم اکنون در زمینه تولید وسایل گرمایشی محصولات متنوعی تولید میکند.

کنوکتورهای این شرکت برای فعالیت با آب داغ و بخار (شیوه دو لوله ای) طراحی شده است. این محصول در 7 نوع وبرای کاربری های متفاوتی چون هتل ها، بیمارستان ها، مدارس، ادارات و… ارائه شده است.

قیمت کنوکتور با توجه به نوع منبع گرمایی و شرکت تولید کننده (از 10 تا 45 پاوند) بسیار متفاوت می باشد.

 

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!