مطالب جالب راجع به برندهای معتبر جهانی

مطالب جالب راجع به شرکتهای معتبر جهانی

سایت دیفراست www.defrost.ir بانک اطلاعات تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

 

 

اوایل اسفند ماه سالروز تاسیس شرکت سامسونگ در کره ی جنوبی است. در چنین مواقعی میتوان درسهای خوبی از تاریخ گرفت.

برهیچکس پوشیده نیست که 50 سال پیش آرزوی کره ای ها رسیدن به ایران بود اما امروز وضعیت چگونه است؟

جدای توهمات، شعارها و دستاوردهای تبلیغاتی صدا سیمایی، جالب است بدانید شرکت سامسونگ با 178 میلارد دلار درآمد در سال گذشته 9 برابر درآمد نفت ایران سود آوری داشته است!

این فقط یک شرکت واقع در کره ی جنوبی است.

بانگاهی به شرکتهای بزرگ دنیا خصوصا شرق آسیا، شرکتهای عربی و وضعیت اقتصادی آنها و بعد مقایسه ارقام میشود فهمید آیا واقعا آنگونه که ادعا میکنیم کشور مهمی در اقتصاد جهان هستیم

واقعیت این است که ملاک پیشرفت یک کشور وضعیت اقتصادی شرکتها، تولیدات آنها و میزان صادرات است وگرنه با تبلیغ میشود گربه را ببر نشان داد!

در کره ی جنوبی امرو بیش از 10 شرکت با برند جهانی وجود دارد که جمع درآمد آنها ده ها برابر کل درآمد ایران است.

سامسونگ در سال 1938 در شهر تائگو (کره ی جنوبی) توسط بیونگ چول لی تاسیس شد. کار این شرکت به عنوان صادر کننده غذا آغاز شدو در ابتدا به صادرات ماهی خشک و آرد به چین می پرداخت. در دهه های 1950 و 1960 سامسونگ وارد کسب و کارهای دیگرشد، از جمله بیمه عمر و تولید منسوجات.

شاخه سامسونگ الکترونیک در سال 1969 تاسیس شد. شاخه ای که بیش از هر محصولی به تولید تلویزیون می پرداخت.

فروش اولین تلویزیون سیاه و سفید سامسونگ هم در سال 1970 آغاز شد. در دهه ی 1970 سامسونگ دامنه کار خود را بازهم گسترش داد و به بخش پتروشیمی وارد شد. همچنین تولید انواع ماشین ظرفشویی، یخچال و مایکرو ویو را آغاز کرد. در دهه ی 1980 سامسونگ تمرکز بیشتری را بر روی صنایع الکترونیک قرار داد و تولید تلویزیون های رنگی ، کامپیوترهای شخصی، ضیط صوت و دوربین فیلم برداری را شروع کرد.

در دهه ی 1990 سامسونگ تولید حافظه و هارد دیسک را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شروع کرد که امروزه همچنان بخش بزرگی از تجارت سامسونگ را تشکیل میدهد.

در تاریخچه سامسونگ هست که وقتی یکی از اولین تلفن های همراه این شرکت در سال 1995 بیرون آمد، به درستی کار نمیکرد. هنگامیکه رئیس هیئت مدیره وقت آقای کان هی لی متوجه این قضیه شد، به کارخانه محل ساخت آن محصول رفت و کل موجودی انبار آن تلفن را سوزاند. این رفتار سامسونگ را به برند بزرگ موبایل جهانی بدل کرد.

 

یک نظر

  1. سلام . مگنت ال اي دي يخچال فريزر هيماليا مدل كمبي 530 رو دارين ؟

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!