فناوری اینورتر و لوازم خانگی

فناوری اینورتر و لوازم خانگی یخچال فریزر و لباسشویی و …

 

فناوری اینورتر چیست ؟

اینورتر دستگاه الکترونیکی هست که با  تبدیل برق تکفاز به سه فاز و تغییر فرکانس برق ، دور موتور های الکتریکی RPM را تغییر و کنترل میکند .و در این تغییر دور الکترو موتور گشتاور موتور کاهش نمی یابد .با این فناوری الکتروموتور های لوازم خانگی همه سه فاز می شوند ، و مشکل استارت اولیه که مصرف غیر مفید برق داشت از بین رفته و دور الکتروموتور هموار در کنترل برد دیجیتال دستگاه خواهد بود .طول عمر الکتروموتور ها خیلی بیشتر و استهلاک انها بشدت کم میشود .

تکنولوژی اینورتر در یخچال فریزر

در یخچال فریزرهای امروزی دیگر یک الکترو موتور 200 وات برای یک فریزر 18 فوت استفاده نمی شود .بلکه حداکثر یک الکتروموتور 120 وات سه فاز با گاز مبرد R600 استفاده میشود که جریان مصرفی ان حدود 0.55 امپر می باشد .این میسر نشده است مگر با فناوری اینورتر .تازه این همه ماجرا نیست ، بلکه چندین مزیت دیگر هم این فناوری برای ما و محیط زیست دارد .از نظر اقتصادی هم مصرف برق و انرژی خیلی کم شده است ، هم استهلاک و خرابی الکترو موتور بسیار کمتر شده است .و کنترل دستگاه توسط برد دیجیتال بسیار دقیق شده  است .

از نظر زیست محیطی صدای کمپرسور های دیجیتال  خیلی کمتر شده است .

فناوری اینورتر در لباسشویی

موتور های لباسشویی در فناوری های جدید دو تغییر داشته اند .

هم اینورتر شده اند و” هم دایرکت درایو ” direct drive ,یعنی انتقال حرکت بدون واسطه .به عبارت دیگر حذف تسمه رابط بین الکتروموتور و درام لباسشویی .

موتور های یونیورسال لباسشویی اتوماتیک با اینورتری شدن دیگر هم عمر بیشتر دارند و هم قدرت بیشتر .

 

فناوری اینورتر دیجیتال در ماکروفر

ماکروفرهای معمولی برای کنترل توان قدرت مگنترون ماکروفر  با خاموش روشن کردن های متوالی قدرت ماکرو فر را تنظیم میکنند .

اما با فناوری اینورتر قدرت مگنترون کم و زیاد میشود و این چندین فاید ه دارد . یعنی دیگر برای کنترل قدرت ماکروفر که معمولا 900 وات میباشد .نیاز نیست برد کنترل به تناوب برق مگنترون را خاموش و روشن کند .بلکه قدرت ورودی به مگنترون را کم و زیاد میکند .

 

فناوری اینورتر در کولر گازی

کمپرسور کولر گازی در حالت استارت بیشترین مصرف برق را دارد و قسمت زیاد این مصرف هم برای مصرف رااکتیو یا غیر مفید هست .که موجب هزینه زیاد برق و استهلاک زیاد کمپرسور میشود .با اینورتری شدن کمپرسور کولر گازی مصرف برق ان در لحظه استارت خیلی کم شده و مصرف غیر مفید کمپرسور بشددت کم شده است .با این تکنولوژی دیگر نیاز به خاموش روشن شدن های پی در پی کمپرسور کولرگازی توسط برد الکترونیک نیست ،بلکه با تغییر دور کمپرسور میزان قدرت سرمایش را کم میکند تا با شیب ملایم به نقطه مطلوب برسد برای اتوماتیک کردن .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک نظر

  1. باتشکر از توضیحات مفید

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!