شرط لازم برای سالم بودن هیتر المنت یخچال فریزر

شرط لازم برای سالم بودن هیتر المنت یخچال فریزر تست کردن ان با یک اهمتر ساده میباشد .که در قسمت تست کردن المنت امده است .

اما ایا شرط لازم کافی هست برای سلامت یک قطعه مثل هیتر المنت ؟

جواب خیر هست ، حتما برای مشخص شدن سلامت کامل یک هیتر باید علاوه برگرفتن اهم ان با اهمتر و چک کردن توان هیتر المنت ، باید با اعمال

ولتاژ مناسب به هیتر المنت و گرم شدن ان از سالم بودن ان اطمینان حاصل کرد .

نحوه برق دار کردن و یا اعمال ولتاژ به هیتر المنت و تست ولتاژی هیتر المنت دو روش دارد .که در مدل یخچال فریزر های قدیمی یا تایمر دیفراست دار باید سیم های هیتر را مستقیما به برق شهر زد و یا تایمر را در حالت دیفراست تنظیم کرد .

ولی

در بعضی یخچال ها میتوان با دکمه های روی پنل نمایش یا دیس پپلی میتوان بدون هیچ تغییری در سیم کشی خیلی از قطعات برقی از جمله هیتر المنت را با حالت تست اجباری در مدار قرار داد ، و از سلامت هیتر المنت مطمین شد .

 

 

 

 

 

29 نظر

  1. جالب بودش.چطور ميشه تو سايت تون عضو شد؟؟

  2. بعد از وصل کردن هیتر المنت بصورت مستقیم به برق شهر چقدر وقت لازمه تا گرم بشه ؟؟ و گرماش تا چه حدی میرسه ؟؟ یعنی با لمس میشه متوجه شد که هیتر کار میکنه یا نه؟؟؟

    • سلام.
      بله با وصل کردن جریان برق به المنت نفراست و یا المنت دیفراست (به شرط ان که ولتاژ مناسب المنت 220 ولت باشد ) المنت درصورت سالم بودن باید حتما داغ شود .
      میزان داغی المنت های نفراست (از 80 وات تا 500 وات توان این نوع المنت ها متغییر است )زیاد است تا حدی که دست فرد خواهد سوخت .
      ولی المنت های دیفراست(از 4 وات تا 50 وات توان این نوع المنت ها متغییر است .) صفحه تریزونی نه دما تا 50 درجه سانتیگراد حدودا بالا میرود و بعد از ان با تبادل دما با محیط بیشتر گرم نمی شود.

  3. (در بعضی یخچال ها میتوان با دکمه های روی پنل نمایش یا دیس پپلی میتوان بدون هیچ تغییری در سیم کشی خیلی از قطعات برقی از جمله هیتر المنت را با حالت تست اجباری در مدار قرار داد ، و از سلامت هیتر المنت مطمین شد ).این بخش متوجه نشدم چطورمیتوان دریخچال اسنواب270پنل نمایشگرعلامت هیتروجودنداردتامطمئن شدهیترتومدارهست یانه ومدت آن چنددقیقه هست باتشکر

    • درود .
      این حالتها را که منظور شماست به QC یا تست کیفی قطعات میگوییم . و در تمام دستگاه ها نیست . برای تسلط به این موضوع باید سرویس منوال دستگاه را داشته باشیم . شما به قسمت سرویس منوال های اسنوا سایت مراجعه کنید .

  4. سلام
    چطوری میشه تو یخچالهای دیجیتال به صورت اجباری هیتر رو تست کرد.لطف اموزش بدین.

    • درود
      در اکثر دستگاه های امروزی برنامه ای با عنوان کارکرد اجباری یا force operation وجود دارد و برای اعمال ان باید به سرویس منوال ان دستگاه رجوع کرد .و هر برند با برند دیگر فرق میکند .

  5. سلام
    خیلی دوست دارم گروهی در تلگرام ایجاد کنیم و همکاران سرویسکار لوازم خانگی دعوت کنیم تا از تجربیات هم استفاده کنیم
    اگر چنین گروه یا کانالی وجود دارد لطفا من را هم دعوت کنید
    با تشکر
    9378275737
    9123736173

  6. سلام با تشکر از مطالب عالیتون،روی مدار اوردن هیتر المنت به صورت دستی به چه شکل است؟؟

  7. اقا فن داخلی یخچال برق چند ولت نیاز دارد

  8. سلام
    ولتاژ المنت یخچال فریزر برددار چنده؟
    همه المنت ها 220 ولت هستن یا کمتر هم داریم؟
    یخچال فریزر سیلوانه

    • درود
      ولتاژ المنت قسمت فریزر 180 – 220 ولت و ولتاژ قسمت یخچال 380 – 420 ولت می باشد.
      اکثرا 220 ولت هستند اما المنت هایی با ولتاژ 12 و 100 ولت در بعضی از قسمت های دمپر و… نیز به کار میرود.

  9. سلام
    المنت فریزر چه موقع شروع به کار میکند. فقط وابسته به تایمر هست یا سنسور باعث راه اندازیش میشود .یخچال فریزر دارای برد الکترونیک هست. اگر وابسته به سنسوره اسمش و محل قرار گیری اون را هم بگین.
    با تشکر

  10. سلام. فریزر ال جی دوطبقه دارم . پایین فریزره . طبقه پایین فریزر یخ میزنه ؟؟؟چرا؟نماینگی اومد راه تخلیه رو که یخ زده بود باز کرد ولی دوباره یخ زد

    • درود
      احتمال دارد که کندانسور کثیف باشد ویا اینکه فن کندانسور کار نکند.
      کندانسور پشت دستگاه را به طور کامل نظافت نمایید.

  11. سعيد موسوى

    سلام از سايت خوبتون يخچال فريزر سه در فرانسوى سامسونگ دارم چند روز پيش متوجه شدم كه زير سينى چيلر اب جمع شده پس از بررسى متوجه شدم كه ناودانى بعلت يخ زدگى گرفته است كه با ساكشن واب داغ انرا باز كردم ،امروز با متوجه شدم دو باره كمى اب زير سينى چيلر جمع شده لطفآ راهنمايى كنيد اشكال از كجاست واگر از ترموديسك ويا هيتر وفن مى باشد چگونه ميتوان تست كرد.ممنون از شما

    • درود
      مسیری که مسدود شده را به همان روش قبلی باز نمایید و یک المنت چسبی 20 – 30 وات به صورت موازی با المنت اصلی داخل سینی درین متصل کنید.

  12. سلام دوست عزیز
    یخچال فریزر اسنوا مدل sr-b270 تست اجباری المنت دارد؟؟ اگه دارد لطفا چگونگی انرا راهنمایی کنید مرسی از سایت خوبتون

  13. سلام بنده یخچال فریزر الکترواستاتیک دارم مدل دوقلو، اکنون فریزر آن هر یکماه زیاد یخ نمینده و مجبور بازش کنم و مقدار زیادی یخ که ایجاد شده رو آب کنم و دوباره استفاده کنم، مشکل زود یخ بستن فریزر کجاست چون این مدل بدون برفک هستش و درضمن دیجیتال نیست، ممنون میشم راهنماییم کنید که مشکل از کجاست یا چه قطعه ای است و نحوه تست آن ها چطوره
    با تشکر، من شهرستان هستم

    • درود
      احتمالا مشکل دیفراست یا برفک زدایی دارد.
      المنت، ترموفیوز و ترمودیسک چک شود و درصورت سالم بودن این قطعات تایمر دیفراست باید تعویض شود.

  14. سلام من یخچال امرسان دارم در قسمت اواپراتور برفک میزنه و چند بار با سشوار پرفک رو از بین بردم ولی مجدد بعد از یک هفته برفک میزنه و قسمت یخچال خنکی خیلی کمی داره مشکل از کجاست ممنون میشم از لطفتون.

    • درود
      احتمالا مشکل دیفراستیا برفک زدایی دارد.
      المنت، ترموفیوز، سنسور دیفراست چک شود اگر از سالم بودن ان اطمینان حاصل شد احتمالا مشکل از سیم کشی داخل بدنه و یا برد دستگاه می باشد.

  15. ببخشید خرابی سنسور دیفراست مبتواند باعث از کار افتادن دیفراست شود اخر سنسور دیفراست مگر مدت زمانی که دبفراست انجام میشود و دما به حد نصاب رسید را تمام نمبکند ایا میتواند خرابی سنسور باعث از کار افتادن کلی دیفراست شود

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!