راه کارهای مناسب برای شستشوی انواع ظروف با جنس‌های مختلف

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

برای عضویت در کانال تلگرام ما ؛ روی نوشته زیر کلیک نمایید

(کافی است برنامه ی تلگرام را روی کامپیوتر خود نصب نمایید تا با کلیک روی نوشته ی زیر مستقیما به کانال تلگرام ما بپیوندید)

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

defrostgrop@

 

 

 

راه کارهای مناسب برای شستشوی انواع ظروف با جنس‌های مختلف:

 

♦ قابلمه‌ و ظروف پخت و پز:

قابلمه یا ظروف پخت و پز کثیف را از آب داغ پر کنید و نصف فنجان پاک کننده مخصوص ماشین ظرفشویی (مایع یا پودر) به آن بیفزایید. بگذارید چند ساعت به همین ترتیب بماند و سپس خوب آبکشی کنید.

 

♦ لکه‌های چای و قهوه:

با استفاده از یک تکه پارچه آغشته به جوش شیرین می‌توان اینگونه لکه‌ها را با اطمینان خاطر از قهوه‌خوری و فنجان، و حتی چینی‌های مرغوب، پاک کرد.

 

♦ ظروفی از جنس روحی:

1- بعد از خریدن ظروف روحی ، قبل از استفاده ، می توانید داخل ظرف را آب بریزید ، چند قاشق سرکه اضافه کنید و آن را چند دقیقه روی اجاق قرار دهید تا بجوشد و بعد آب آن را خالی کرده و از ظرف استفاده کنید، هرگز سیاه نمی شود.

2- اگر این ظروف سیاه شدند ، برای تمیز کردن آن از سیم ظرف شویی و صابون استفاده کنید.

3- اگر این ظروف بر اثر سرخ شدن یا پختن غذا سیاه شدند ، ظرف خالی را روی اجاق قرار دهید و شعله را روشن کنید . با این کار تمام قسمت های سیاه ظرف به صورت دود از ظرف خارج می شود و ظرف شما کاملاً سفید می شود . به شرط اینكه بعد از خاموش کردن اجاق ، تا قبل از سرد شدن ظرف آب به آن نپاشید. چون این کار باعث سوراخ شدن ظرف می شود.

 

♦ تمیز کردن ظرفی که در آن غذا سوخته است:

اگرغذا به ته قابلمه چسبیده ، هرگز کارد، قاشق یا کفگیر فلزی برای پاك کردن آن به کار نبرید. کافی است آن را از آب گرم پر کنید و مقداری نمك نیز به آن اضافه کنید. اگرغذا خیلی محكم به قابلمه چسبیده است ، مقداری سرکه در آن بریزید و بجوشانید تا کاملاً پاك شود.

 

♦ تمیز کردن قوری استیل:

اگر قوری شما جرم گرفته است ، قوری را پر از آب کنید و ، مقداری آبلیمو در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد . قوری شما کاملاً تمیز می شود.

 

♦ پاك کردن ظروف آلومینیومی:

برای پاك کردن این ظروف می توانید از سرکه استفاده کنید: چند قاشق سرکه داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما کاملاً نو و درخشان می شود.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!