خطرات انتشار سم بنزن در اتومبیل!

خطرات انتشار سم بنزن در اتومبیل!

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

افرادی که در اتومبیل خود کولر دارند، جهت حفظ سلامتی در هنگام سوار شدن به ماشین و قبل از روشن کردن کولر ماشین باید پنجره ها را پایین بکشند تا هوای گرم داخل از ماشین خارج شود.

حتما می پرسید چرا؟

تعجبی ندارد که این روزها مردم بیشتر از قبل به سرطان مبتلا میشوند و جان خود را از دست میدهند.

در این مبحث یکی از مواردی که موجب سرطان میشود را بازگو خواهیم نمود :

اولین و آخرین جایی که مردم هر روز و هفت روز هفته به آن قدم میگذارند و یا آن را ترک میکنند اتومبیل های خود می باشد.

لطفا به محض سوار شدن ماشین، کولر ماشین را روشن نکنید. در ابتدا پنجره های ماشین را پایین کشیده و بعد از چند دقیقه کولر ماشین خود را روشن کنید.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده ؛ داشبورد خودرو، صندلی، جعبه کولر و در واقع همه اشیاء درون خودرو از پلاستیک ساخته شده است که در محیط دربسته ماده ای به نام بنزن ؛ سمی که موجب سرطان میشود از خود ساطع میکنند.

شکی نیست که همگان این بو را در هنگام بازکردن درب ماشین استشمام کرده اند. ماده بنزن علاوه بر ایجاد سرطان موجب مسموم کردن استخوان های شما هم میشود که باعث کم خونی و کاهش گلبول های سفید خون میگردد. قرارگرفتن در معرض طولانی این ماده موجب سرطان خون و خطر ابتلا به برخی سرطان های دیگر را نیز افزایش میدهد؛ همچنین میتواند موجب سقط جنین در زنان باردار شود.

سطح ماده بنزن “قابل قبول” در داخل خانه برابر با 50 میلی گرم در هر 0.09 متر مربع است.

یک اتومبیل پارک شده در داخل خانه، با پنجره های بسته شامل 400 تا 800 میلی گرم بنزن، 8 برابر سطح قابل قبول است. اگر خارج از منزل خودروی خود را در آفتاب با دمای بالای 16 درجه سانتیگراد پارک کنید، سطح بنزن بین 2000 تا 4000 میلی گرم، یعنی 40 برابر سطح قابل قبول است.

افرادی که وارد اتومبیل خود شوند و پنجره ها را بسته نگه دارند، در نهایت مقادیر زیادی از سم بنزن را استنشاق میکنند.

ماده بنزن سمی است که کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار میدهد و بدتر از آن اینست که خروج این سم از بدن شما بسیار دشوار است.

اگر برای سلامتی خود و سرنشینان اتومبیل خود ارزش قائل هستید، لطفا قبل از سوار شدن به خودرو پنجره و درب های اتومبیل خود را باز نگاه دارید تا هوای داخلی ماشین و این سم مرگبار از ماشین خارج شود و سپس در اتومبیل خود بشینید.

نتیجه گیری :

هنگامی که شخصی موضوع ارزشمندی که شما از آن بهره مند میشوید را با شما به اشتراک میگذارد، شما هم این تعهد و دین اخلاقی را دارید که آن را با دیگران با اشتراک بگذارید.

با انجام ساده ترین عمل ؛ مراقب سلامتی خود و عزیزان خود باشید.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!