بررسی و راهکارهای برطرف نمودن مشکلات EEV در دستگاه های اینورتر LG

مشکلات EEV در دستگاه های اینورتر LG

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

 

 

مشکل مشاهده شده :

هنگام کارکرد دستگاه راندمان سرمایشی وجود ندارد، فشار برگشت در حالت وکیوم قرار میگیرد و در برخی موارد کمپرسور صدای غیر طبیعی دارد.

علت :

به علت ساختار EEV در برخی مواقع فنر و هسته به محل خود باز نمیگردد.بنابراین فشار در قسمت مکش کاهش پیدا کرده و دستگاه در حالت PUMP DOWN (وکیوم) قرار میگیرد.

راه حل :

لازم به ذکر است در این موارد قطعه ایرادی ندارد. 2 روش جهت تعمیر وجود دارد که در صورت عدم کارایی هر مورد به ترتیب ، مورد بعد اجرا گردد.

  • روش اول :

دستگاه را روشن کنید، بعد از 5 دقیقه شیر را ببندید هنگامی که تمامی گاز در یونیت خارجی جمع شد (حدودا 1 دقیقه بعد از بستن شیر رفت) شیر برگشت را ببندید و دستگاه را خاموش نمایید. در این هنگام گاز داخل یونیت خارجی جمع شده است.سپس شیر رفت را باز نمایید و به قاب پشت کندانسور ضربه بزنید(جهت ایجاد شک به EEV) در این هنگام ، فنر سوپاپ را به محل خود باز می گرداند، روغن و گاز از داخل شیر رفت وارد لوله میشود و EEV باز میشود.

  • روش دوم :

در صورت باز نشدن شیر با روش های فوق، شیر EEV را از کندانسور جدا نمایید و توسط گاز ازت از قسمت ورودی آن را تحت فشار قرار دهید.

قبل از جدا نمودن EEV از دستگاه باید مطمئن شوید شیر EEV در حالت باز قرار دارد.(هنگام خاموش نمودن دستگاه با ریموت کنترل، شیر EEV در حالت کاملا باز قرار میگیرد)

لازم به ذکر است تا کنون تمام موارد گرفتگی EEV توسط روش اول و دوم رفع عیب شده اند. بنابراین در صورت مواجه شدن با ایراد فوق نیازی به تعویض قطعه EEV نمی باشد و تنها با اجرا نمودن موارد اعلام شده نسبت به تعمیر دستگاه اقدام فرمایید.

لازم به یادآوری است وکیوم نمودن در دستگاه های اینورتر بسیار مهم و لازم است. در صورت نصب دستگاه و جهت وکیوم لوله ها و اواپراتور، مدت زمان وکیوم 30 دقیقه و در صورت وکیوم کل سیکل شامل یونیت خارجی و داخلی، زمان وکیوم 45 -50 دقیقه مان لازم می باشد.

 

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!