بررسی تفاوت های بین مایکروفر و سولاردام

بررسی تفاوت های بین مایکروفر و سولاردام

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

 

همواره این سوال در بین مصرف کنندگان مطرح بوده که تفاوت بین مایکروفر و سولاردام چیست از همین روی در این اطلاعیه تلاش گردیده تا به صورت مختصر و مفید به این موضوع پاسخ داده شود.

در مایکروفر ابزاری به نام مگنترون تعبیه گردیده که امواجی با فرکانس 2450 مگاهرتز ایجاد میکند. این امواج پس از برخورد با دیواره فلزی محفظه پخت منعکس شده و بر روی ماده غذایی متمرکز میشوند.

این امواج به دلیل فرکانس بالای خود موجب نوسان و جنبش مولکول های آب که به میلیون ها بار در ثانیه میرسد به مولکول های ماده ی غذایی نیز سرایت کرده و آنها را به حرکت در می آورد و درنتیجه برخورد مولکولها بایکدیگر و اصطکاک بین آنها دمای ماده به سرعت بالا میرود.

سولاردام فناوری ابداعی کمپانی ال جی است که در واقع ترکیبی از فناوری مایکروویو و امواج گرمایشی نوری میباشد. در سولاردام ، سیستم پخت مایکروویو وجود دارد اما المنت های نوری نیز به سیستم اضافه گردیده است. دربالای محفظه پخت فر سولاردام یک هیتر ذغالی قرار گرفته است. این هیتر نوعی المنت نوری است که در داخل آن رشته های زغال قرار گرفته و امواج نورانی با گرما و عمق نفوذ بسیار بالا تولید مینماید. علاوه بر هیتر زغالی در قسمت بالا، در کف محفظه پخت نیز یک سیستم مگاهیتر شامل چند نوع هیتر سرامیک و هالوژنی تعبیه گردیده که امواج گرماشی نورانی را از سمت پایین به مواد غذایی می نابانند.

محفظه پخت نیز در سولاردام برخلاف دستگاه های متداول که به شکل چهارگوش میباشند، به صورت مدور و استوانه ای ساخته شده تا امواج گرمایی را بهتر بر روی مواد غذایی منعکس نماید.

بنابراین آون ماکروفر تنها توسط امواج مایکروویو عمل پخت را انجام میدهد اما در سولاردام ترکیب مایکروویو و امواج گرمایشی نور است که این عمل را به انجام میرساند.

این ترکیب موجب میشود تا دمای ماده ی غذایی در مدت 5 دقیقه به 320 درجه برسد. این سرعت گرم شدن موجب میگردد تا سرعت پخت تا 3 برابر آون های المنتی معمولی و تا 1.5 برابر فر مایکروویو گردد. به همین جهت سرعت بالای پخت موجب میشود تا مواد مغذی موجود در غذا بیشتر حفظ شده و غذا مغذی تر و خوش طعم تر گردد.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!