بررسی تفاوت عملکرد ماکروفر و ماکروویو

بررسی تفاوت های بین ماکروفر و ماکروویو

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

 

پخت غذا در ماکروویو از طریق تابش و رخنه امواج کوتاهی صورت میگیرد که وارد مولکول های غذا شده، آب داخل مواد خوراکی را به جنبش و سایش وا می دارد.

برخی مردم به اشتباه ماکروفر را با مایکروویو یکی می دانند، در صورتی که ماکروویو متفاوت از ماکروفر است.

این عمل سبب ایجاد گرما، افزایش سرعت پخت و آماده شدن غذا میشود. اگر از مایکرو ویو استفاده میکنید نکات زیر را در نظر بگیرید:

با وجود تحقیقات گوناگون هنوز هیچ مدرک قابل قبولی مبنی بر مضر بودن تشعشعات تابیده شده بر موادغذایی از طریق دستگاه مایکروویو به دست نیامده، بنابراین تصور سرطان زا بودن غذاهای پخته شده با این دستگاه نادرست است.

حجم، شکل ظاهری و مقدار رطوبت موجود در ماده غذایی بر زمان و کیفیت پخت اثرگذار است. اگر این موارد را در نظر نگیرید احتمال پختن کامل برخی قسمت ها و نیمه پخته ماندن قسمت های دیگر بعید نیست.

بهترین راه کار رفع این مشکل، کوچک کردن، ایجاد برش های مناسب و سوراخ های متعدد در خوردنی های بزرگتر است.

بهترین ظروف برای استفاده در این دستگاه، ظروف سرامیکی، پیرکس، آرکوپال و برخی ظرف های پلاستیکی با علامت مایکروویو اند.

ظروف فلزی و فویل ها باعث ایجاد جرقه و آتش سوزی احتمالی شده و ظروف پلاستیکی معمولی یا غیر مناسب آب میشوند. دقت کنید لبه یا دیواره ظروف با رنگ های فلزی تزئین نشده باشد.

از خراب نبودن و بسته شدن کامل در، نداشتن خوردگی در واشر یا جداره بین در و اتاقک، کارکرد درست قفل و لولای دستگاه مطمئن شوید.

در صورت خراب شدن جداره پلاستیکی بین در و اتاقک دستگاه، لولا یا شیشه موجگیر آن به هیچ وجه دستگاه را روشن نکنید و حتمادستکاری یا تعمیر شخصی آن خودداری کنید و برای تعمیر، آن را به تعمیرکاران مجرب بسپرید تا تشعشعات به سلامتی شما لطمات جدی وارد نکند.

همواره درون اتاقک دستگاه را تمییز نگاه دارید. ذرات سوخته، پاشیده و پرت شده درون آن را پاکسازی کرده و همواره صحت عملکرد لبه های در و قسمت لولا را بررسی نمایید.

برای نظافت، به ویژه تمیز کردن واشر درزگیر به هیچ وجه از اسکاچ، سیم ظرفشویی و ابزار خراش دهنده یا مواد شوینده خورنده استفاده نکنید.

برای جلوگیری از پاشیدن محتویات غذا روی ظروف را با درهای مناسب بپوشانید، اما هرگز درها را محکم نکنید زیرا این کار خطر انفجار و ترکیدگی را محتمل میکند.

 

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!