بررسی ایرادهای متدوال در ساید دوو

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

برای عضویت در کانال تلگرام ما ؛ روی نوشته زیر کلیک نمایید

(کافی است برنامه ی تلگرام را روی کامپیوتر خود نصب نمایید تا با کلیک روی نوشته ی زیر مستقیما به کانال تلگرام ما بپیوندید)

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

defrostgrop@

 

ایرادهای متداول در ساید دوو :

یکی از شایع ترین ایرادات در ساید دوو خرابی فن فریزر میباشد که معمولا در این مواقع قسمت یخچال کاملا گرم میشود و برودت فریزر و به خصوص طبقات بالایی کم میگردد.

نکته: گاهی اوقات در ابتدای ورود به منزل و تست فن که معمولا با گرفتن کلید داخل کابین فریزر میباشد در ابتدا فن کار نمیکند ولی بعد از باز کردن کاور دستگاه و تست مجدد دیده شده که فن کار میکند که باید توجه داشت فن معیوب میباشد و در دماهای پایین کار نمیکند.

ایراد متداول بعدی معمولا ساید های دوو پس از پنج الی شش سال کار برد معیوب میشود که در این مواقع یا دستگاه کلا خاموش شده است و یا سرمای دستگاه دچار مشکل شده که در هنگام باز و بست درب دستگاه مشاهده شده که فن در زمان باز بودن درب به کار میافتد و با بستن درب دستگاه از کار میافتد که همین علت هم باعث افت سرمای دستگاه میگردد.

نکته: در مواقع خرابی برد معمولا از روی ظاهر برد هم میتوان به خرابی برد پی برد که معمولا خازن صافی باد کرده است.

ایراد متداول بعدی عدم وجود سرما در دستگاه میباشد که با باز کردن کاور دستگاه فقط در یکی دو ردیف بالایی سرما وجود دارد.در این مواقع معمولا باید از مشتری سوال کرد که ایا دستگاه به تدریج گرم شده یا یهویی.اگر مشتری اعلام کرد به صورت یهویی یا نهایت یکی دو روزه احتمال نشت گاز از قسمت پرفشار و یا همان کندانسور و به خصوص زیر کندانسور که در معرض رطوبت قرار دارد وجود دارد.ولی اگر مشتری اعلام کرد دستگاه به تدریج گرم شده احتمال نشت از قسمت کم فشار یا اواپراتور و یا گیر بودن لوله مویین وجود دارد.

نکته: در صورت گیر بودن لوله مویین چون امکان تعویض ان به صورت شرکتی وجود ندارد با ایجاد سوراخ کوچکی در کنار اواپراتور و رد کردن لوله مویین از انجا لوله مویین تعویض میگردد.

ایراد متداول دیگر در ساید دوو عدم خالی شدن یخ از قالب یخساز میباشد که در این مواقع یخ تولید میگردد ولی تخلیه نمیشود و در نوبت ابگیری مجدد یخساز در داخل فریزر اب به راه میافتد.که در این مواقع قالب یخساز معیوب است.و دلیل ان هم کنده شدن قسمت انتهایی قالب میباشد که وظیفه اش جلوگیری از چرخش کامل انتهای قالب میباشد که باعث پیچشش قالب شده و یخ از قالب جدا میگردد.

 

 

3 نظر

  1. سلام مهندس وقتتون به خیر
    مهندس من تعمیر کار لوازم خانگی (برودتی و شوینده )هستم واقعا از این همه مطالب و اطلاعاتی خوب و با ارزش که در سایتتون میزارید کمال تشکر را می نمایم
    انصافا مفید مفید هستند
    همیشه پایدار و موفق باشید

  2. با سلام اگه امکان دارد مطالب همراه با عکس باشد.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!