17 نظر

  1. اگرمیشه برام بفرستیدممنونم

  2. سلام
    چرا وقتی کولر رو تو زمستون رو حالت گرمایش میذاریم. همیشه همراه با روشن بودن کمپرسور فن روشن نیست فقط هر چند دقیقه یک بار روشن میشه و بعدش هم خاموش میشه. ولی اگه فن رو جوری وصل کنیم که همیشه همراه کمپرسور خاموش و روشن بشه امپر کمپرسور بالا میره .این روشن بودن یکسره فن چ مشکلی رو ایجاد میکنه؟

    • درود
      در حالت گرمایش کولر های گازی فن کندانسور یا بیرونی باتوجه به دمای محیط بیرون که توسط سنسور کندانسور اندازه گیری میشود ، توسط برد روش و خاموش میشود .و این نشانه سالم بودن دستگاه هست .
      برای درک بهتر این موضوع باید توجه کرد که در کولر گازی یا هر موتور گرمایی دیگر ” گرما از محیط سرد تر به محیط گرمتر توسط گاز مبرد انتقال داده میشود” .

      • سلام
        اگه فن یک سره روشن باشه چه اتفاقی رخ میده که منجر به افزایش امپر کمپرسور میشه؟

        • درود
          اگر فن یکسر روشن باشد در زمان دیفراست یا یخ زدایی گرما به محفظه مواد غذایی راه پیدا میکند و موجب فساد مواد و مصرف برق بیشتر میشود .

          • سلام
            من دارم در مورد کولر در حالت گرمایش صحبت میکنم این جوابی که به من دادی چه ربطی به سوال من داشت؟

          • درود
            ببخشید اشتباه من بود ، با سوال دیگر قاطی کردم .
            ولی در قسمت دیگر جواب حالت گرمایش کولر را دادهام .مراجعه کنید .
            نکته اساسی در تعریف علمی سرما و مفهوم واقعی ان است و نحوه کار موتورهای گرمایی که شامل کولر گازی و یخچال هم میشود .
            در علم چیزی به اسم سرما و تولید ان وجود ندارد .بلکه هرچه هست گرماست و انتقال ان .برای ایجاد سرما ،ما گرما را بوسیله کولر گازی از محیط سردتر (داخل ساختمان در تابستان ) گرفته و به محیط گرمتر(محیط بیرون ) انتقال میدهیم .و در زمستان برعکس میشود این سیکل .این مفهومی که گفته شد ،اگر درک شود ،جواب سوال شما پیدا میشود .
            جواب سوال :اگر فن دایم کار کند در زمانهای که دمای هوا پایین هست گرما را نمیتواند از محیط اواپراتور (که در حالت سرمایش کندانسور هست ) جذب کند و به داخل ساختمان انتقال دهد .

  3. دمت گرم
    تا اینجا متوجه شدم که اگه فن دائم رون باشه نمی تونه حرارت را از محیط سرد بگیره وبه محیط گرم بده(داخل ساختمان).الان این رو متوجه نمیشم که اگه فن دائم روشن باشه چرا امپر کمپرسور بالا میره؟

    • به قول شاملو تنور دلت گرم

      اگر گرمایی وجود نداشته باشه مایع مبرد تغییر حالتی به فاز گاز نخواهد داشت و بالانس سیستم بهم میخورد و هم در اواپراتور و هم در کندانسور فقط فاز مایع هست و ….که باعٍث سختی کار کمپرسور و امپر زیاد ان میشود .

  4. سلام
    یونایزر چیه و چه کولرهایی دارن؟

    • مهندس جواب سوال ما رو هم بدی بد نیست

      • درود
        جناب ایمان کدام سوال ؟

        • سلام
          یونایزر چیه؟

          • درود
            پوزش بخاطر فراموشی و تاخیر در جواب شما دوست عزیز .
            یونایزر چیست ؟ بصورت خلاصه میشود تصویه هوا .و این کار بوسیله کیت الکترونیکی مخصوص و در ولتاژبالا انجام میشود . در بعضی از کولر ها این اپشن وجود دارد.
            اما از چه طریق و چگونه در این نوشته نمی کنجد انشاللاه بزودی مطلب کاملی راجع به ان در سایت قرار خواهیم داد .

  5. با سلام
    اقا علیرضا ی سوال
    من مطالب بالا را خوندم ولی بازم ی سوال هست
    به نظرتون کارکرد کمپرسور میتونه باعت ایجاد گرما بشه ؟؟؟؟
    راستش من فکر میکنم در اتر کارکرد کمپرسور مبرد تحت فشار قرار میگیره و قاعدتا فشار همراه با گرماست
    در تابستان این گرما تو سط فن کندانسور به محیط انتقال داده میشه که بعد از عبور از لوله مویی و مبرد از حالت گاز به مایع تغیر فاز داده و در نهایت بعد از عبور از اواپراتور و جذب گرمای محیط دوباره تغییر فاز مایع به گاز را به دنبال خواهد داشت ولی در زمستان برعکس میشود ایا گرمای ناشی از فشار کمپرسور به مبرد باعت گرم شدن ساختمان میشود ؟؟؟؟

    • درود
      هر عمل فشردن و برخورد ذرات به هم دیگر موجب افزایش دما میشود .و در این پمپ های گرمایی و کولر گازی یا یخچال دقیقا این حالت را میتوان دید .
      به خاطر این خاصیت در فیزیک هست که تولید گرما با کولر گازی مقرون بصرفه تر از تولید گرما با بخاری برقی هست .که البته در ماهای بالای منفی 5 درجه در بیرون از ساختمان برای کولر گازی .

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!