آموزش چگونگی شارژ گاز دستگاه

آموزش شارژ گاز دستگاه

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

 

طریقه شارژ گاز دستگاه :

شارژ مبرد یعنی مقداری خاص از مبرد به سیستم طی یک سری مراحل تزریق شود.

شارژ مبرد R22 باید به صورت گاز و شارژ مبردهای R-410 A , R-407 C به دلیل خواص شیمیایی آنها حتما باید به صورت مایع انجام شود.

شارژ سیستم در دو حالت امکان پذیر است :

حالت اول :

شارژ سیستم در هنگام اضافه نمودن مبرد

شیرهای منیوفولد گیج را بسته و شلنگ فشار پایین (آبی رنگ) را به شیر خط گاز متصل نمایید. برای مبردهای R-410 A , R-407 C از شلنگ فشار بالا (قرمز رنگ) و شیر خط مایع استفاده نمایید. شلنگ وسط (زرد رنگ) را به کپسول مبرد متصل و شیر کپسول را باز نمایید. توسط شل نمودن سرپیچ شلنگ زرد از سمت منیوفولد گیج ، شلنگ را هواگیری نمایید . همچنین شلنگ متصل شده به شیر سرویس را نیز هواگیری نمایید. دستگاه را روشن نموده و اجازه دهید کمپرسور شروع به کار نماید. در مبرد R-22 شیر فشار پایین و در مبرد R-410 A , R-407 C شیر فشار بالای منیوفولد را باز نمایید.

توسط اندازه گیری فشار از روی گیج یا آمپراژ از روی ترمینال تغذیه برق یا میزان وزن مبرد از روی کاتالوگ، میزان شارژ را چک نمایید. شیر منیفولد گیج را بسته و شیر کپسول مبرد را نیز ببندید. دستگاه را خاموش نمایید. شلنگ های منیفولد گیج را از روی شیر سرویس و کپسول مبرد باز نمایید.

حالت دوم :

شارژ سیستم در هنگام نصب اولیه

شیرهای منیفولد گیج را بسته و شلنگ فشار پایین (آبی رنگ) را به شیر خط گاز متصل نمایید. برای مبردهای R-410 A , R-407 C از شلنگ های فشار بالا (قرمز رنگ) و شیر خط مایع استفاده نمایید. شلنگ وسط (زردرنگ) را به کپسول مبرد متصل و شیر کپسول را باز نمایید، توسط شل نمودن سرپیچ شلنگ زرد از سمت منیفولد گیج، شلنگ را هواگیری نمایید.

از روی جدول میزان شارژ مبرد در کاتالوگ فنی دستگاه، میزان شارژ مبرد را برحسب کیلوگرم استخراج نمایید. کپسول مبرد را وزن نمایید. مقدار وزن مبرد لازم را از وزن کپسول کم نمایید. وزن به دست آمده ، وزن کپسول پس از شارژ کامل سیستم است. منیفولد گیج را به شیر سرویس و کپسول مبرد متصل نمایید (به ترتیب ذکر شده در حالت قبل) شیر منیفولد گیج را باز و شروع با شارژ نمایید. کپسول را هرچند دقیقه یک بار وزن نمایید تا به وزن محاسبه شده برسد. شیرهای منیفولد گیج را ببندید و شلنگ های آن را جدا نمایید.

نکات مهم :

از روی آمپراژ دستگاه نیز، کافی بودن میزان شارژ را چک نمایید. در صورت پر بودن یونیت خارجی از گاز مبرد معمولا این گاز برای حداکثر 5 متر لوله اتصالی به یونیت داخلی کفایت میکند. به ازاء هر یک متر لوله مازاد بر 5 متر فاصله استاندارد 21 گرم گاز بیشتر تزریق کنید. در صورت تزریق گاز بیشتر به یونیت، به نوع مبرد توصیه شده برای دستگاه توجه کنید.

 

Untitled-1 هرگز کپسول مبرد را درحالت مایع یا سرد شارژ نکنید.

جهت رسیدن به فشار بالای مورد نیاز کپسول مبرد، با آبگرم حدود 41 درجه سانتیگراد کپسول را گرم کنید.

 هرگز از شعله مستقیم یا بخار داغ برای گرم کردن کپسول استفاده نکنید.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!