آشنایی با کلیدها و دستورالعمل های برد یخچال HAS-XX06-R

آشنایی با دستورالعمل برد یخچال HAS-XX06-R

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

 کلیدها :

1- POWER ⇐ کلید خاموش و روشن کردن دستگاه

درموقع روشن بودن دستگاه LED سبز رنگ کلید پاور روشن است. با فشار کلید LED ، POWER مربوطه خاموش و برد خاموش میشود.

برای خاموش کردن دستگاه، این کلید باید به مدت 3 ثانیه فشرده نگه داشته شود.

2- DOWN ⇐ کلید انتخاب مد دما و کاهش مد

3- UP ⇐ کلید انتخاب مد دما و افزایش مد

4- MUTE ⇐ کلید صامت کننده الارم

5- SUPER ⇐ فعال / غیرفعال کردن حالت super Cool

 

نحوه عملکرد برد :

در ابتدای وصل شدن برق به دستگاه، LED پاور روشن و برد در وضعیت روشن قرار دارد و عبارت ” rr ” نمایش داده میشود. سپس مد کاری توسط نمایشگر 7Seg نمایش داده میشود. درابتدای کار در صورت نیاز به روشن شدن کمپرسور این عمل با 4 دقیقه تاخیر انجام میشود. عملکرد کمپرسور باتوجه به مد انتخابی میباشد و بین هر بار روشن و خاموش شدن کمپرسور، حداقل 4 دقیقه زمان جهت حفاظت کمپرسور مد نظر گرفته شده است.

 

عملکرد دمایی :

مدهای کاری فریزر و دماهای قطع و وصل آن به صورت زیر است

مد کاری 9 8 7 6 5 4 3 2
دمای وصل 14 13 12 11 10 9 8 7
دمای قطع 11 10 9 8 7 6 5 4

 

با فشار دادن کلیدهای UP یا DOWN میتوان حد را انتخاب نمود. در ضمن LED سبز رنگ این کلیدها با هربار زدن کلید روشن میشود. با یک بار زدن کلید UP یا DOWN مد فعلی بر روی صفحه نمایش چشمک زن شده و بعد از آن باهربار زدن، کلید مد افزایش یا کاهش می یابد. عملیات چشمک زدن نمایشگر تا 5 ثانیه پس از رها کردن این کلیدها ادامه دارد و بعد از آن ضمن خاموش شدن LED مربوط به کلید زده شده و ثابت شدن نمایشگر، مد تعیین شده به عنوان مد کاری در نظر گرفته میشود.

 

نکته 1 : فن با 3 دقیقه تاخیر نسبت به کمپرسور روشن میشود و با 7 دقیقه تاخیر بعد از خاموش شدن کمپرسور خاموش میشود.

نکته 2 : با باز شدن درب یخچال فن خاموش، و بعد از بسته شدن درب درصورت نیاز (روشن بودن کمپرسور) با تاخیر روشن میگردد.

 

مد سوپر :

بافشردن این دکمه و نگه داشتن آن به مدت 3 ثانیه با صدای بیب دستگاه به حالت سوپر فریزر میرود و LED به رنگ زرد روشن میشود در این حالت هر 10 ثانیه یکبار روی قسمت نمایشگر علامت SF نمایش داده میشود و مجددا دمای کابین نمایش داده خواهد شد.

درحالت سوپر کمپرسور به مدت 15 ساعت بدون وقفه کار میکند یا در صورتیکه قبل از اتمام زمان یاد شده به دمای 28- درجه ی سانتی گراد برسد. دستگاه از حالت سوپر خارج شده و به آخرین تنظیم ترموستات برمیگردد. برای خارج شدن از حالت سوپر باید مجددا این کلید به مدت 3 ثانیه نگه داشته شود.

 

نکته 1 : فن با 30 ثانیه تاخیر نسبت به کمپرسور روشن میشود و با 30 ثانیه تاخیر بعد از خاموش شدن کمپرسور خاموش میشود.

نکته 2 : با باز شدن دربفریزر، فن خاموش و بعد از بسته شدن درب درصورت نیاز (روشن بودن کمپرسور) با تاخیر روشن میگردد.

وضعیت اقتصادی خودکار :

مد کاری 18- به عنوان وضعیت اقتصادی درنظر گرفته شده است. درصورتیکه درب فریزر به مدت 72 ساعت باز نگردد و هیچگونه تغییری بر روی تنظیمات برد انجام نشود حالت اقتصادی به صورت خودکار انتخاب میگردد.

دراین حالت با باز شدن درب حالت اقتصادی غیر فعال میشود و مد کاری قبلی درنظر گرفته میشود.

 

وضعیت درب :

درصورت باز ماندن درب به مدت 1:30 دقیقهف هر 10 ثانیه یک آلارم صوتی کوتاه و بین 4 – 2/5 دقیقه هر 5 ثانیه یک آلارم صوتی و بعد از 4 دقیقه، آلارم صوتی به صورت ممتد ادامه پیدا میکند. بعد از 5 دقیقه علاوه بر آلارم صوتی تمام LEDها به صورت چشمک زن تبدیل میشود.

 

عمل دیفراست :

به ازای هر 12 ساعت کارکرد کمپرسور یکبار عمل دیفراست انجام میشود چنانچه در هر مرحله قطع جریان برق اتفاق بیوفتد باید زمان های باقی مانده محاسبه شده و دیفراست انجام گردد.

توجه : در صورتیکه قطع جریان در زمان دیفراست واقع شود مجددا در هنگام برقراری جریان برق عمل دیفراست به طور کامل از ابتدا انجام شود.

در زمان شروع دیفراست ابتدا المنت اواپراتور و سینی روشن شده تا دمای روی اواپراتور به صفر درجه برسد پس از آن هردو هیتر تا رسیدن دمای اواپراتور به 12+ به مدت 3 دقیقه روشن و 3 دقیقه خاموش به طور متناوب عمل کند.

در زمان دیفراست علامت ” df ” نمایش داده شده و دمای کابین تا زمانی که مجددا به 14- درجه سانتیگراد نرسیده، توسط نمایشگر نشان داده شود.

چنانچه سنسور اواپراتور قطع باشد حداکثر زمان دیفراست 35 دقیقه منظور گردد. در این صورت عمل دیفراست به شرح زیر انجام میگیرد. هر دو هیتر به مدت 30 دقیقه روشن بوده و پس از آن هیتر اصلی خاموش شده و 5 دقیقه بعد هیتر سینی خاموش میشود.

 

وضعیت دیفراست دستی :

بانگه داشتن کلیدهای UP و DOWN عمل دیفراست یک بار به طور کامل انجام میشود و سپس برد به حالت عادی باز میگردد. در این حالت میتوان هر دو المنت را تست کرد.

 

صامت کردن آلارم :

با فشار دادن کلید Mute، آلارم درب به مدت 4 دقیقه صامت میشود.

 

SELF TEST :

با فشردن همزمان دو کلید UP و MUTE عملیات Self Test با فواصل زمانی هر 2 ثانیه به صورت زیر انجام میشود :

1- عبارت ” 11 ” روی نمایشگر دما نشان داده میشود. LED پاور روشن میشود. کمپرسور روشن میشود.

2- عبارت ” 22 ” روی نمایشگر دما نشان داده میشود. LED سوپر روشن میشود. فن روشن میشود.

3- عبارت ” 55 ” روی نمایشگر دما نشان داده میشود. لامپ روشن میشود.

4- عبارت ” 88 ” روی نمایشگر دما نشان داده میشود. کمپرسور، فن، لامپ خاموش میشود.

5- شماره یا Version برنامه بر روی نمایشگر دما نشان داده میشود، به طور مثال در این برنامه نمایشگر 05 را نمایش میدهد که بیانگر Version برنامه میباشد.

بعد از مرحله هفت، برد به حالت قبل از تست برمیگردد و عملکرد عادی خواهد داشت.

 

TEST « تست مربوط به کارخانه » :

در وضعیتی که برد خاموش است با نگه داشتن کلیدهای POWER و UP به مدت 3 ثانیه حالت تست خط فعال خواهد شد. در این وضعیت نمایشگر عبارت ” nf ” را به صورت ثابت نمایش خواهد داد. و بلافاصله خروجی موتور فعال میشود.

پس از طی 2 دقیقه موتور خاموش و فن روشن خواهد شد. 2 دقیقه بعد نیز فن خاموش و هیتر اصلی روشن میشود. 2 دقیقه بعد هیتر اصلی خاموش و هیتر تحتانی روشن خواهد شد. هیتر تحتانی نیز بعد از 2 دقیقه خاموش و پس از آن برد به حالت عادی باز میگردد.

 

FAST TEST :

درصورتیکه برد به برق وصل باشد و در حالت خاموش باشد ( درابتدای به برق زدن برد روشن میباشد و با نگه داشتن کلید پاور به مدت 3 ثانیه به حالت خاموش می رود) با نگه داشتن 2 کلید پاور و MUTE به مدت 3 ثانیه و رها کردن کلیدها به طور همزمان به حالت تست سریع خواهد رفت در این حالت کلیه زمان ها از ساعت به دقیقه و از دقیقه به ثانیه تبدیل خواهد شد.

 

 

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!