نحوه تست و بررسی صحت عملکرد قطعات یخچال الکترواستیل مدل (esr24 (efr24

  تست و بررسی  عملکرد قطعات یخچال الکترواستیل

مدل (esr24 (efr24

سایت دیفراست www.defrost.ir بانک اطلاعات تعمیرکاران لوازم خانگی

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

Telegram.me/defrostgrop

باما همراه شوید

جهت تست و صحت عملکرد قطعات در مدل (esr24 (efr24 نکات زیر را انجام دهید:

 

  1. ابتدا دوشاخه برق را از پریز خارج نموده تا دستگاه خاموش گردد.
  2. دوشاخه برق را به پریز متصل می نماییم و بلافاصله کلیدهای Child Lock را دو بار،( power cool ( Super Freeze را یک بار و( Vacation (eco را یک بار به ترتیب فشار میدهیم، مهم است این بند به صورت بسیار سریع از لحظه اتصال دوشاخه به پریز و فشردن کلیدها صورت پذیرد.
  3. پس از فشردن کلیدهای بند 2 بایستی تمام چراغهای برد دیجیتال روشن گردند.
  4. برای تست سنسور یخچال (فریزر) کلید Child Lock را فشار میدهیم، در برد دیجیتال درقسمت دما، دمای مشاهده شده توسط سنسور داخل یخچال (فریزر) نشان داده میشود. واضح است که این دما باید با دمای محیط داخلی مطابقت نماید که صحت عملکرد سنسور را نشان میدهد.
  5. برای تست سنسور اواپراتور کلید (fridge (freezer را فشار میدهیم که در قسمت دما، دمای مشاهده شده توسط سنسور اواپراتور مشاهده شده نشان داده میشود. لازم به ذکر است که این دما باید با دمای واقعی قسمت اواپراتور مطابقت نماید، در غیر این صورت عملکرد سنسور اشتباه است.
  6. برای تست سنسور محیط ( سنسور بر روی main board میباشد) کلید power cool (Super Freeze را فشار میدهیم همانند موارد قبل باید دمای قسنت برد اصلی با دمای نشان داده شده مطابقت کند همانند بند 4 صحت عملکرد تست میشود.
  7. شایان ذکر است عدد 00 نیز بروز ایراد سنسور مربوطه را مشخص می نماید.
  8. جهت تست فن اواپراتور کلید alarm را فشار میدهیم. در این حالت در برد نمایشگر در قسمت دما سرعت فن اواپراتور نشان داده میشود. (دو عدد نشان داده شده هزارگان و صدگان دور فن هستند. به طور مثال 19 یعنی تقریبا 1900 دور )
  9. جهت تست فن کندانسور مجدد کلید alarm را فشار میدهیم. در این حالت در برد نمایشگر در قسمت دما سرعت فن کندانسور نشان داده میشود.
  10. جهت تست کمپرسور کلید SW1 (روی برد اصلی ) را فشار میدهیم. دراین حالت کمپرسور استارت خورده و روشن میشود.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!