آشنایی با مفاهیم OEM , ODM

سایت دیفراست www.defrost.ir مرجع تعمیرکاران لوازم خانگی

برای عضویت در کانال تلگرام ما ؛ روی نوشته زیر کلیک نمایید

(کافی است برنامه ی تلگرام را روی کامپیوتر خود نصب نمایید تا با کلیک روی نوشته ی زیر مستقیما به کانال تلگرام ما بپیوندید)

کانال تلگرام گروه تولیدی دیفراست

defrostgrop@

آشنایی با مفهوم OEM , ODM :

  • Original Equipment Manufacture ⇐ OEM

به معنی استفاده از محصول تولیدی یک کمپانی ، با برند کمپانی دیگر می باشد.

  • Original Design Manufacture ⇐ ODM

به معنی استفاده از محصول تولیدی یک کمپانی ، با طراحی و برند یک کمپانی دیگر است.

بسیاری از تولیدکنندگان محصولات چینی و حتی غیر چینی ، بخاطر مسائل بازرگانی و دغدغه های خاص فروش ، در کشورهای مختلف این امکان را به بازرگانان و یا شرکت هایی با محوریت بازرگانی میدهند که محصول خریداری شده را بتوانند با نام و برند خود وارد بازر نمایند. به این حالت اصطلاحا OEM گفته میشود.

در حالتی دیگر بازرگان مایل است این محصول را با نام و برنداصلی خود به فروش برساند. در این حالت اصطلاحا به آن ODM گفته میشود.

انتخاب این دو روش ، دو ساختار متفاوت در بازرگانی به شرکت سازنده و بازرگان خواهد داد که هر کدام از این دو روش تهدیدها و فرصت های خاص خود را دارا می باشد.

متاسفانه در زمینه تهویه مطبوع اکثرا محصولات چینی موجود در بازار با ساختار OEM وارد بازرا میشوند و اکثر واردکنندگان این محصولات ادعای تولید چنین محصولاتی را در کشورهای اروپایی و … دارند.

یکی از دلایل عمده چنین مدلی نیز ، کاهش هزینه ها ، کسب سود بیشتر و همچنین بستن  ارتباط مشتریان خود با شرکت های اصلی می باشد.

با توجه به اینکه در مدل OEM در بیشتر مواقع صرفا برچسب ها و نام ها تغییر میکند ؛ میتوان با جست جوی عکس های مشابه محصول و یا دستورات خاص آن محصول در اینترنت به راحتی منبع پخش چنین محصولاتی را پیدا نمود.

مطمئنا در حالتهایی که سعی میشود جعبه ها و ساختار ظاهری کاملا عوض شود شناختن چنین محصولاتی و پیدا کردن منبع آن به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

error: قابل کپی برداری نمی باشد!